Sena ÖZKAN GÜNTÜRK

ÖLÜMÜ İDRAK ETMEK BAZEN DİRİLMEK DEMEKTİR

 

 Hiç bitmedi hayata dair yapılacak temenniler. Aslında hep düşünülmeden ileriye itildi her umut, her geleceğe dair beklentiler. Hiç düşünülmedi , o ileriye atılan karar ve beklentilerin gerçekten yaşayıp yaşanılamayacağı. Bu hiç gündeme bile gelmedi. Çünkü bir beklenti ve hiç bitmeyecek ömür vardı. Oysa umarsızca yaşayan kalplerde vardı ,varlığın bir önemi yokluğun da bir değeri yoktu onların gözünde. Hayat nefes almak için çok boş, amaçsız bir güdü ile yol alınır ilerisi asla düşünülmeyecek kadar mantık dışı bir davranıştı. Ya çok uç noktaları bulur onları yaşardık, yada en geride kalıp hiç yaşamazdık. Çünkü ortası yoktu bizde hep ya daha fazlası yada daha azı.

    Beklemeden ,hayalsiz ve amaçsız yaşamak değildi doğru olan, yada hiç ölmeyecek gibi yaşamakta değildi. Orta yolu bulmak her zaman en ılımlı ve doğru yaşayıştı. İnsan yaşadığı her dakikayı her yıl' ı kendine bir kez daha güvenerek asla öleceğini düşünmez, çünkü o daha yaşayacak anıları biriktirmiştir. O istekler gerçekleşmeden hayattan kaybolması onun nazarın da imkansız ve ona yakışmayacak bir davranıştır. Yaşanılacak öyle dakikalar vardır ki, ve hepsi onu beklemektedir. Aslında hayali bitse de yine de ona ölüm gelmeyecektir. Herkes e yakışan ölüm kendisine hiç bir zaman gelmeyecek. Esas olan sorun, ölüm duygusunu en yakınının kaybıyla ancak bir hafta yada bir kaç ay yaşanmış olması. Daha fazlası olmamakla birlikte hayat devam eder . İnsanda ki bu duygu onu hayata devam etmesine yanlışlar yapmasına olanak sağlar. Eğer her saniye bu duygu canlı kalsaydı kulun benliğinde, ne Allah korkusu bir saniye kalbi terk ederdi, nede yaşarken hataya mahal verilirdi. Bizi biz yapan duygu her kötü ve gerçek olan son u hatırlamayışımızda saklı.

    Ölümü idrak etmek ona göre kenarı ya amaç ve hayalleri ,güzel amelleri biriktirmek yaşam çizgisini dost doğru şekillendirmek, insana ölüm den sonraki gelecek için dirilme şansını lütfeder. Zira hayatı hunharca amaçsız ve de hatalarla yaşamak kişiye öldükten sonra yaşayacağı hayatta tekrar tabiri caiz se ceza bakımından tekrar ölmek demektir. Her ölü manevi manada dirilmez, ama her manevi anlamda ihlas ve idrak içinde ölen hep diri kalacaktır Allah'ın izni ve takdiri ile. 

 Hiç bitmedi hayata dair yapılacak temenniler. Aslında hep düşünülmeden ileriye itildi her umut, her geleceğe dair beklentiler. Hiç düşünülmedi , o ileriye atılan karar ve beklentilerin gerçekten yaşayıp yaşanılamayacağı. Bu hiç gündeme bile gelmedi. Çünkü bir beklenti ve hiç bitmeyecek ömür vardı. Oysa umarsızca yaşayan kalplerde vardı ,varlığın bir önemi yokluğun da bir değeri yoktu onların gözünde. Hayat nefes almak için çok boş, amaçsız bir güdü ile yol alınır ilerisi asla düşünülmeyecek kadar mantık dışı bir davranıştı. Ya çok uç noktaları bulur onları yaşardık, yada en geride kalıp hiç yaşamazdık. Çünkü ortası yoktu bizde hep ya daha fazlası yada daha azı.

    Beklemeden ,hayalsiz ve amaçsız yaşamak değildi doğru olan, yada hiç ölmeyecek gibi yaşamakta değildi. Orta yolu bulmak her zaman en ılımlı ve doğru yaşayıştı. İnsan yaşadığı her dakikayı her yıl' ı kendine bir kez daha güvenerek asla öleceğini düşünmez, çünkü o daha yaşayacak anıları biriktirmiştir. O istekler gerçekleşmeden hayattan kaybolması onun nazarın da imkansız ve ona yakışmayacak bir davranıştır. Yaşanılacak öyle dakikalar vardır ki, ve hepsi onu beklemektedir. Aslında hayali bitse de yine de ona ölüm gelmeyecektir. Herkes e yakışan ölüm kendisine hiç bir zaman gelmeyecek. Esas olan sorun, ölüm duygusunu en yakınının kaybıyla ancak bir hafta yada bir kaç ay yaşanmış olması. Daha fazlası olmamakla birlikte hayat devam eder . İnsanda ki bu duygu onu hayata devam etmesine yanlışlar yapmasına olanak sağlar. Eğer her saniye bu duygu canlı kalsaydı kulun benliğinde, ne Allah korkusu bir saniye kalbi terk ederdi, nede yaşarken hataya mahal verilirdi. Bizi biz yapan duygu her kötü ve gerçek olan son u hatırlamayışımızda saklı.

    Ölümü idrak etmek ona göre kenarı ya amaç ve hayalleri ,güzel amelleri biriktirmek yaşam çizgisini dost doğru şekillendirmek, insana ölüm den sonraki gelecek için dirilme şansını lütfeder. Zira hayatı hunharca amaçsız ve de hatalarla yaşamak kişiye öldükten sonra yaşayacağı hayatta tekrar tabiri caiz se ceza bakımından tekrar ölmek demektir. Her ölü manevi manada dirilmez, ama her manevi anlamda ihlas ve idrak içinde ölen hep diri kalacaktır Allah'ın izni ve takdiri ile. 

Diğer Makaleler